Goldfabrik




In 2012 startte Nadine Kieft met Goldfabrik. Bij Goldfabrik vind je fairtrade designer jewelry van internationale sieradenontwerpers. Alle ontwerpers waar Nadine mee samenwerkt zijn licentiehouders van Stichting Max Havelaar, die het Fairtrade en Fairmined keurmerk uitgeeft in Nederland.
Dit houdt kort gezegd in dat alle sieraden gemaakt zijn van goud en zilver dat op een milieuvriendelijker en mensvriendelijker manier is gewonnen.
Omdat de mijnbouwers aanpassingen hebben moeten doen voor de verantwoorde goudwinning krijgen zij een hogere prijs voor hun waar.
Klinkt eerlijk, nietwaar?

Ik kwam Nadine en Goldfabrik op het spoor door een treasure hunt vorig jaar van Talking Dress. Ik won dit prachtige brochehertje van eerlijk zilver gemaakt door Nadine, dat ik heel vaak draag (sorry voor de niet-zo-geweldige foto).
Het is zo leuk om te weten dat het met veel liefde en vakmanschap is gemaakt. En het geeft me bovendien een heel goed gevoel dat het zilver fair trade en eco is. Dat maakt de broche nog mooier wat mij betreft.

Smaken verschillen en ik durf te stellen dat de webshop van Goldfabrik veel mensen en smaken weet te bedienen. De feestdagen doemen op en overweeg je de aanschaf van een mooi sieraad, als cadeau voor iemand anders of voor jezelf, neem dan zeker een kijkje in de webshop van Goldfabrik


Romantic ribbons








Reacties